AR Filters | Instagram

Instagram Filter Breakdown

Η πρώτη μου και ουσιαστικότερη επαφή με τα φίλτρα του instagram έγινε τον Σεπτέμβρη του 2019. Η εμπειρία μου μέχρι τότε στον χώρο του AR ήταν αρκετά περιορισμένη και δεν είχε ξεφύγει ακόμα από το στενό πλαίσιο του πειραματισμού.
Η ευκαιρία να ασχοληθώ επισταμένως με ένα ολοκληρωμένο project στον τομέα αυτό, ήρθε με την αφορμή δημιουργίας προωθητικού υλικού για γνωστή εταιρεία διανομών.
Αρχικά πρέπει να πω οτι ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα διαδρομή και το ζητούμενο τελικά απομακρύνθηκε κατά πολύ από τα στερεοτυπικά και κλασικά φίλτρα που συναντάμε κατά καιρούς στο instagram.
Πιο αναλυτικά, ενώ αρχικά η πρόθεση ήταν να μείνω σε ένα ενδιαφέρον αλλά γενικά περιορισμένο interaction τελικά κατέληξα να δουλεύω σε ένα αρκετά σύνθετο και με πολλές παραμέτρους “παιχνίδι”, πάντα στη μορφή φίλτρου.


Συγκεκριμένα, έπρεπε με το εξαιρετικά περιορισμένο εργαλείο (γνωστό και ως SparkAR) να καταφέρω να φτιάξω από την αρχή ένα Finite-State Machine, να διαχειρίζομαι πολλά και διαφορετικά animations και αντικείμενα και φυσικά να έχω έλεγχο των διαφορετικών events από την μεριά του χρήστη.
Τελικά δεν ήταν τόσο δύσκολο ή επίπονο, η αρκετά μεγάλη – θα έλεγα – εμπειρία που έχω, εξ αιτίας των τελευταίων 10 ετών συστηματικής ενασχόλησης με τον node based προγραμματισμό έπαιξε καθοριστικό ρόλο για την ολοκλήρωση του έργου σε εξαιρετικά μικρό χρονικό διάστημα (συνολικός χρόνος 1,5 εβδομάδα).
Δυστυχώς δεν έχω το δικαίωμα να το παρουσιάσω αυτοτελώς και σε δράση στο ιστολόγιο ή τον προσωπικό μου λογαριασμό, αλλά ευελπιστώ να έχω σύντομα ένα demo που θα μπορεί να αποκαλύψει περισσότερα για τις λειτουργίες και τη διάδραση.

Η λογική του φίλτρου-παιχνιδιού είναι όπως της ρουλέτας ή του τροχού της τύχης, ο χρήστης με μια γρήγορη χειρονομία (swipe left/right) βάζει σε γρήγορη κίνηση τα αντικείμενα που περιστρέφονται αργά – μέχρι εκείνη τη στιγμή – γύρω από το κεφάλι του. Έπειτα από ένα μικρό χρονικό διάστημα θα σταματήσουν να κουνιούνται εντελώς και ένα από αυτά τα αντικείμενα θα στέκεται ακριβώς πάνω από το κεφάλι του, υποδεικνύοντάς του ή θυμίζοντάς του τι θα μπορούσε να φάει ή να δοκιμάσει.